Marketing dzieli się na różnorodne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową czy audiowizualną, jak także dużo innych, lecz statystyki podkreślają jasno, że na ludzi najpoprawniej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wkracza w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego konsumenta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
badanie rynku Kraków
Ta stereotypowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wskutek tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście przypuszczalnego klienta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz bardzo przyzwoicie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w następstwie tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.