Delegowanie pracowników dla wielu firm jest niezwykle ważnym zadaniem. Wielokrotnie obecność pracownika jest kluczowa w trakcie poruszania ważnych kwestyj związanych z działalnością firmy. W innym wypadku chcemy pracownika posłać na ważne spotkanie biznesowe z kontrahentem bądź ewentualnym klientem. By cała delegacja przebiegała poprawnie oraz zgodnie z prawem każdy pracodawca musi znać regulacje prawne jakie go obowiązują. Na ogół kiedy są to wyjazdy służbowe, niezależne od czasu trwania delegacji jednak na terenie Rzeczpospolitej, wszystkie niezbędne przepisy są pracodawcy znane oraz spełniane. Problem pojawia się gdy chcemy wysłać pracownika na czas kilku lub kilkunastu miesięcy do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej. W tedy też obowiązują nas regulacje Unijne które mogą przynosić wiele kłopotów. By dowiedzieć się wszystkich istotnych informacji zaleca się wybrać się na kongres prowadzony właśnie w tym celu. Warto dodatkowo zapoznać się z tymi niezbędnymi wiadomościami dotyczącymi delegacji – dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE